vrijdag 7 februari 2014

Zelf een pyjamabroek maken

Sophie draagt graag een pyjamabroek. Omdat ze maar 1 'normale' pyjama heeft, maakte ik een extra broek van katoen, die ze onder een nachtjapon kan dragen. Ik gebruikte deze handleiding. Dat werkte erg goed en ik ben blij met het resultaat.
Ik naaide geen zomen maar gebruikte tailleband. Dat vind ik comfortabeler dan elastiek in de taille. De 1e poging was trouwens veel te strak. Daarna heb ik het patroon wat wijder gemaakt en nu zit het Sophie heerlijk.

Ik gebruikte een passende pyjamabroek als voorbeeld. Eigenlijk is de taille nu wat te wijd, misschien vermaak ik dat nog, al klaagt Sophie er niet over.

1 opmerking:

  1. Mooie stof! De broek is heel leuk geworden, je kan hem ook als gewone broek gebruiken want ik vind hem echt super!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik lees alle reacties met veel plezier. Bedankt dat je een berichtje achter laat!